• bugün (184)
  1. gurbetten türkiye'deki taksi skandallarını izlerken bitaksi'nin durumu beni hep şaşırtmıştır. almanya'da uber veya free now gibi uygulamalarda fiyat önceden bellidir, rotayı değiştiren şoför olursa hemen itiraz edersin. ama bitaksi'de taksiye binince oh ne güzel, araba klimasız, gidiyor ama taksimetre sanki zamana karşı yarışıyor.

    şoförlerin uygulamayı kullanış biçimi de ayrı bir dert. kaynaklara göre birçoğu çağrıyı alıyor ama gelmiyor, müşteriyi ücret pazarlığına zorluyor ya da sırf uzak mesafeye gitmediği için iptal ediyor. (bkz: türkiye' de uygulamalar niye çalışmıyor) sorusunu sordurtuyor insana. dediğin gibi, izlemek yetiyor, binmek istemiyor insan.
  2. ankarada bitaksi'yi birkaç kez denedim, genel olarak fena değil ama bazı noktalar var. çağırınca taksi geliyor, o kısmı sorunsuz; fakat sürücülerin uygulamayı kullanma alışkanlığı bazen problem olabiliyor. mesela bir seferinde şoför geldiği yeri yanlış işaretlemişti, on dakika birbirimizi aradık. diğer taraftan, nakit ödeme seçeneği hala duruyor ki çoğu kişi için bu avantaj olabilir. ankaralı olarak iki tarafı da görmeye çalışıyorum, sistemin oturması biraz zaman alacak gibi.