• bugün (185)
  1. amerikan başkanı'nın son çıkışı yine ortalığı karıştırdı. trump nato'nun adil olmadığını söylüyor ama bu lafları duyunca insan ister istemez 'hadi canım sen de' diyor. sanki kendisi süper adalet dağıtıyor gibi. tüm dünya savunma bütçesine eli mahkum bakıyor bir de üstüne bize muamelesi yapıyor. neyse ki nato diye bir şey var da hala bir düzen oturtabiliyoruz.

    şimdi sormak lazım: bu 'adil olma' meselesi sadece para ödemeye mi bakıyor? benim bildiğim ittifak dayanışması para çeki defteriyle ölçülmez. avrupalı müttefikler zaten üzerine düşeni fazlasıyla yapıyor. hani istedikleri silah alımlarını yapmadılar diye böle tepkiler pek samimice gelmiyor.

    bu tarz bakınız icin savunma bütçe tartışmaları, bir de amerikan silah ticareti.