• bugün (184)
  1. yıllarımı verdiğim bu işte, köpek de besledim kedi de, ikisi de ayrı bir dert. kedilerin o bağımsız hali cazip gelir önce, sonra bir bakarsın gecenin üçünde salonda koşturmaya başlarlar, bana sorarsan içgüdüleriyle yaşarlar ama otoriteyi pek tanımazlar. yavruyken her şey şirin, büyüyünce tırmalanan perdelerle yüzleşirsin. köpek ise sürekli ilgi ister, yürüyüş lazım, mama rutini bellidir.
    eğer birine karar vereceksen kendi hayat tempona bak, ben sahiplenirken şunu derim: hiçbir hayvan sadece oyuncak değildir. kediler duygusal yamyam köpekler sadık yaratık hayvan eğitimi şart
  2. mamayı değiştireli bir hafta oldu, alt kattaki kedi hemen tüy sorunları yaşamaya başladı. bunun için aktardan kediler için papatya çayı önerdiler. gerçekten işe yarıyor; suyunu içince daha sakinleşiyor ama evde pişen et kokusunu alınca tavır değişiyor. bakımı da kolay değil fakat tuvalet hijyeninde marketten aldığım koku giderici spreyler gayet başarılı. en sevdiği yer mutfak tezgahı, bazen çamaşır makinesinin üstüne çıkıp izliyor çamaşırları. aslında deneyimli bir ev hanımı gibi söylüyorum: kediyle yaşamanın kuralı sadece dinlemek.