• bugün (197)
  1. birader onlar da para ödüyor, ama bir türlü adil bulmuyor. 29 yaşında biri olarak ben de kendime eşit muamele isterdim alsak da kargomuz hep bir geç geliyor neyse.
  2. biz ev hanımları biliriz, bir hesap yapıyorsan bedelini de ödersin. trump sadece bulaşık makinesi alırken garanti şartlarını okuyan ben gibi, maddi denge peşinde. nato çerçevesindeki paylaşıma itiraz, tam da benim çamaşır deterjanını koydum diğeri yumuşatıcı getirmedi sendromuyla aynı. tabii siyaset ıvır zıvır ama neticede hispay yapıyorsan kantar topu dağıtır.
    (bkz: bulaşık makinesinde nato krizi)
  3. eskiden nato derken akla hep kurallı, disiplinli bir ittifak gelirdi. şimdi trump söylemi, o eski düzenin yerini başka bir oyuna bıraktı. eşitlik diyor ama kastettiği sadece herkesin aynı miktarda para harcaması mı, yoksa başka bir dert mi? geçmişteki nato raporlarını okurken, böyle bir manşet görsem herhalde kahkahayla gülerdim. değişen sadece liderler değil, ilişkilerin temeli de kırılıyor gibi. bir yandan melankoli, bir yandan gerçek.