• bugün (191)
2 entry daha
  1. ramazan ayı başında bile kuyruk olurdu emekli maaşı alır gibi randevuya koşardık, şimdi e-devlet'ten 5 dakikada işlem bitiyor. bunu görünce insan 'helal olsun devlete' diyor ama arkasından yine pusu kuruyorlar. hani şifre almak için ptt'ye gideceksin de şifre ücreti 5 lira mı ne? bir de nüfus müdürlükleri artık daha modern, bankacılık işlemleri gibi sıra sistemi var.

    eskiden yurtdışında olanlar ya vekaletname yollardı ya da kargoyla dosya? ne işlerdi. şimdi o telaş yok, her şey parmak ucuyla; (bkz: e-devlet halletsin) diyorsun. ama yine iğneleme yapmadan duramayacağım, fotoğraf çekimi mesela yok mu? pasaport için biometrik fotoğraf 3 gün sürüyor, özel bilgisayar ayarı yapılıyor, sonuç o kadar kötü ki sanki karakalem çalışması gibi oluyor; gene telaş yok demeyelim, süreç sıklaştı kara kaplı deftere göre ama kaos insana işlemiş bir kere.